18., 19. og 25., 26. november
Jacob Gadd, Ole Fick og Mik Schack – Humoristerne
Hans Felthaus - skulptør

Jacob Gadd
Med nogle dejligt afdæmpede og yderst koloristiske malerier er humorisme-begrebets opfinder Jacob Gadd igen på tapetet med, hvad jeg vil kalde glad-kunst.
Hans gennemgående figur Walther har f.eks. i mange af billederne en stille dialog og en indlevelse i andre kunstneres udtryk med et stort tvist af humor. Walter har en evne til enten at beskue eller være en integreret del af kendte værker af andre kunstnere.

Ole Fick
Ole Fick er uddannet som grafiker/tegner på Akademiet for Fri og Merkantil Kunst med blandt andre maleren Otto Frello som lærer. Han har gennem tiden arbejdet med plakater, plade- og CD-omslag for den danske rock- og folkscene. Plakaten til
”Festival of Fools” er udkommet på Post Danmark frimærke i 2003. I en 10 års periode satirisk tegner i Ekstra Bladet. Tegner idag satire til Svikmøllen, og har illustreret
et væld af børne- og ungdomsbøger. Ole Fick er for en masse mennesker mere kendt som rockguitarist og sanger i ”Burning Red Ivanhoe”. Har sideløbende spillet med Beefeaters, Trille, Lasse Helner, Lasse & Mathilde, Erik Grip og mange flere.

Mik Schack
I rollen som tegner har den fodboldelskende Mik Schack igennem en årrække, blandt andet udfoldet sig med satiriske tegninger i Tipsbladet. Mik Schack er desuden tintinolog, og regnes for en af Danmarks førende eksperter i Tintin og Hergé.

Hans Felthaus
Skulptør og multikunster. I 1980 begyndte han at lave skulpturer i granit og stål, og har
lavet flere store skulpturer i det offentlige rum. Disse kan bl.a. ses i Hjerm, hvor Hjermfuglen svæver over indgangen til byen, samt i Struer ved musikskolen, Hvor Musikkens Portal kan ses.Han har i de senere år arbejdet meget med skulpturer i bronze.
Han har flere kurser i bronzestøbning, bl.a. på Århus Kunstakademi ved Thomas Anderson i 2002 og i 2010 ved Jens Galschiøt i Odense. Hans Felthaus laver bl.a. strudse i forskellige udformninger, hvor kroppene er rigtige strudse – gås –
emu og hønseæg. Disse sammensætter han med bronzestøbte fødder, hals og hoved.
Æggeskallen fyldes op med beton. Denne geniale sammensætning bliver til en sprudlende og humoristisk skulptur, der skaber glæde og forundring. Æggene er helt ubehandlede og fremstår som keramik. De forskellige udformninger, understreger deres finurlige personlighed og særegne udtryk. Man finder rigtig gode kontraster i hans værker – lige fra dramatik og voldsom pondus i de store skulpturer til den befriende humor, der træder i karakter i strudse skulpturerne. Strudsen, der stikker hovedet i busken og tror så den er gemt. Eller Arne Jacobsens ”ægget” som inspirationskilde, hvor den magelige struds med veltilpas mine har taget plads i
stolen. Hans er formidabel til at indarbejde symbolik, humor og seriøsitet i sine arbejder. Hans Felthaus går aldrig i tomgang og bringer fornyelse ind i sine værker. Gennem sit formsprog gør han noget ved andre. Han glæder dem, rykker lidt i dem og bidrager til den gode samtale omkring skulpturerne og tanker bag. Hans kunne ikke drømme om, at stikke hovedet i busken. Han er til stede i sine skulpturer og er en meget nærværende kunstner.
9.,10. og 16., 17. september
Michael Kofod /Micko – glas

Marie-Louise Landén – maler
Micko glas er en farvebombe uden lige!! - Michael Kofod arbejder i koldglas Michael siger selv: ”Kreativitet og fantasi har altid været blandt mine stærke sider, og jeg nyder at kunne udfolde disse færdigheder i glaskunstens verden. Jeg har hele livet arbejdet med forskellige former for kunst, men glasset er helt klart mit foretrukne materiale.
Glas har altid betaget mig. Smagen for selv at fremstille glaskunst fik jeg, da jeg i 2007 tog et glaskursus på Engelsholm Højskole og der opdagede, hvor mange muligheder, energier og stemninger glasset rummer. Siden har jeg taget en del kurser indenfor bl.a. glaskunst og design. Jeg eksperimenterer meget for at sprænge rammerne for, hvad glas kan bruges til og hvad det kan udtrykke. Hvor langt kan man gå? Det betyder desværre også, at der er en del, jeg må kassere. For bliver tingene ikke som ønsket i første forsøg, er det forfra igen. Glasset duer ikke mere. Man kan ikke bare ”male det over”, som man fx kan med malerier. ”

Marie-Louise Landén
Præsentation af Kurt Svendsen, Galleri Sct Gertrud, København: “Marie-Louise Landén er svensk billedkunstner som siden 2009 også har base i DK. Hun er en fin
kolorist med en fornem tilgang til farvebehandling og en stadig søgende udtryksform.
Hun arbejder med perspektivet som grundelement, og i et kubistisk formsprog opnår hun et nærmest tredimensionel udtryk i sine værker. Det er finurlige billeder - fyldt med maleglæde. Hun har deltaget i adskillige solo- såvel som gruppe- og censurerede udstillinger i Sverige og i Danmark.” ”Jeg stræber efter at få farverne til at leve.
Hvad jeg skaber, er for mig tit en hyldest til selve livet, til kærligheden, til farven, til det
befriende og vilde. Jeg stræber efter at få farverne til at leve. Jeg udfordres af at arbejde med former, dybte og perspektiver. Tit får jeg også at vide, at der er meget opfindsomhed, leg og livsglæde i mine malerier. Livet fascinerer mig, livets skrøbelige tråd og livets kraftfuldhed. Det fascinerer mig hvordan alt er forbundet - selv uafhængigt af farve og form. Alt er ét. Ja, alt er en del af den samme kærne, men tit kan det være svært at se og få sammenhæng i livet, når verden mere ligner
Kaos. Men indeni - i stormens øje - kærnen er altid stilhed. Mine malerier med vilde perspektiver, viser nogen gang huse (det kunne også være mennesker, eller alt levende), små og store byer, der holder sammen tit på fantasifulde måder. Hvad er virkeligt og hvad er ikke? Hvad kan lade sig gøre, og hvad kan ikke? Tit er det vel vores tanker, der forstyrrer og begrænser os, for hvad der kan lade sig gøre - i livet - eller i maleriet.
Velkommen til at lade dig udfordres og til at gå på opdagelse i min verden.”
1. juni til 7. august på Albertslund Rådhus
Udstilling med Vallekilde Kunstnerne Fernisering 1. juni kl. 15.00

Birgitte Krag Hansen
FILT Birgitte har arbejdet med filt i 32 år, og har udviklet forskellige filteteknikker. Har lavet filtscenografi og dukker til teatre, udsmykninger og skulpturdukker. og skrevet 6 bøger om filtning.

Thom Gagner MIX MEDIA Thom er uddannet på Århus kunstakademi. Thom Gagnér har leget med ler, farver og blandformer siden han var dreng, og er fortsat med det til nu. Og som årene er gået er der kommet mere og mere collage og blanding af materialer til.
Birgitte Kitamoto KERAMIK ”Ler er verdens bedste materiale. Det er på samme tid så vidunderligt lavteknologisk og så sofistikeret; mulighederne er uendelige for dets bearbejdning, og jeg bliver aldrig træt af processen.”

Lars Trier GRAFIK
Lars er konservatorieuddannet guitarist, forfatter og illustrator af børnebøger. Han maler underfundige og humorfyldte, tegneserieagtige malerier, ofte med parafraser over verdenskunstens motiver.
Steen Bundgård BILLEDKUNST ”Mine billeder er figurative verdener, selvstændige udtryk for bevægelse og liv. Farver, streg og strøg fanger historier.”

Karen Trier KERAMIK
”Mennesker og deres historier har altid interesseret mig og jeg ser ”film”, når folk fortæller – så jeg har rigeligt med materiale at arbejde med. Livs-eventyr er en fantastisk inspiration, kombineret med kærlighed til alt, fra underskovens, de overjordiske- og til de himmelske væsner….og det må også gerne være lidt sjovt!”
 

Fulby Keramik
Det er med stor glæde og stolthed vi kan præsentere en udstilling af Hans og Birgitte Börjeson. De udstillede sidste år med en soloudstilling på Danmarks Keramikmuseum CLAY i Middelfart, det absolut fornemste museum for keramik hvor kun ganske få
keramikere er kommet gennem nåleøjet. Parret er vel nok et af Danmarks dygtigste keramiker par og med en unik historie med altid at være blandt de bedste i Danmark.

I mere end 50 år har Hans og Birgitte Börjeson dannet par og partnerskab i værkstedet FULBY nær Sorø. I Danmark står Börjeson for kunsthåndværkertraditionen par excellence, både når de formgiver unikaværker og brugsdesign, og når de udfører deres monumentale udsmykninger. Mest kendte er de for deres karakteristiske FULBY-kander foruden at høste stor anderkendelse for deres overlegenhed i
saltglaseringens svære teknik. Saltglaseret keramik kendes på den nubrede overflade, der minder om appelsinskal. Teknikken skjuler ikke, men fremhæver derimod strukturer, samlinger og ujævnheder i leret. Det foregår ved, at almindelig køkkensalt blæses ind i ovnen ved ca. 1250 grader, og derved opstår en kemisk forbindelse med
kvartsen i leret, og der dannes en glasur. Det lyder enkelt, men er i virkeligheden en svær proces at styre.
 
Ditte Sørensen - En Singer kan andet end at sy gardiner !! Ditte Sørensen aka Madstitch er en af den slags mennesker, man møder, og som man ikke lige glemmer med det samme. Både i sin kunst og som menneske er hun udtryksfuld og helt sin egen. Denne på samme tid ukurante og også sensuelle sammensætning kommer til udtryk gennem Dittes billeder, som hun laver på en gammel symaskine. Og ofte må man blinke og kigge to gange for at forstå, det talent Ditte besidder. Ditte er uddannet på Håndarbejdets Fremme i 2011 og har siden da haft en omfattende produktion af både bestillingsopgaver og udstillinger med egne værker. Ditte bor nu i København efter at have opholdt sig en årrække i Madrid og Hamburg, hvor Dittes mand er fra. Efter sin formelle uddannelse var Ditte i oplæring hos tekstilkunstner Charlotte Yde, hvor Ditte opdagede sin passion for den tekstile kunst, som efterfølgende er blevet hendes varemærke.

Ditte Sørensens stil er eksperimenterende og med et stærkt øje for materialer og detaljer. Hendes talent for det flygtige og feminine kommer særligt frem i mødet med det underfundige og ofte humoristiske. Altid fortællende og modige. Hvor Ditte med sine værker skaber ting, man ikke har set før.
Teknikken er frihåndsbroderi på symaskine udført i tekstil, papir eller på vandopløseligt stof og ofte inkorporeres værkerne en lydfil. Værkerne fortæller både en historie om indholdet men også om tilblivelsen og materialerne, og der gemmer sig en råhed bag
de porøse strukturer og tråde, der udfolder sig i billederne på samme måde, som når Ditte fortæller om tankerne bag.
Peter Glad – keramiker
Jorge Monrás – maler
Peter Glad er uddannet fra Danmarks Designskole og hos keramiker Helle Allpass. Han har arbejdet med keramik siden 1980 og har haft eget værksted siden 1987. Peter Glad er legatmodtager og har været repræsenteret på flere større danske gallerier og udstillinger, herunder Charlottenborg.
Han har ligeledes været involveret i flere kunstprojekter herhjemme og i udlandet.
Peter Glad arbejder primært i porcelæn og med formers mest essentielle og stringente udtryk. Der skal være mening bag formgivningen, og den skal altid være relevant - funktionelt og formmæssigt. Formgivning bliver derfor også en udfordring af materialet, og hvad det kan, for derigennem at finde det rigtige, og ikke nødvendigvis kun enkle, udtryk. Keramik er også et laboratorium og en udforskning.

I Peter Glads værker ses derfor konsekvent benyttelse af det tynde og lette, ligesom transparens giver værkerne en udtryksmæssig og funktionel styrke.
Intelligent formgivning krydser også funktionelle grænser, og i Peter Glads porcelænsarbejde er også hans serie af lamper med stor gennemskinnelighed.
Jorge Monrás er født 1951 i Argentina. Uddannet arkitekt ved Kunstakademiet i København. Har boet i Danmark siden 1980.
Min indgang til kunst stammer fra barndommen, først som tegner og senere som maler. Jeg betragter mig selv som “figurativ” (et relativt begreb…). I stræben efter at undgå en bestemt stilart, bestræber jeg mig på, at mine værker - som gerne ikke skulle ligne hinanden…- altid følger den flygtige kontakt, jeg har, med det kunstneriske univers og min personlige fortolkning af nysgerrighed, granskning og beundring.

Dekonstruktion: ikke som en leg men som enstyret kompleksitet af det, der tilsyneladende er normalt. At sprænge de “logiske” grænser i stumper og stykker vækker i mig en række associationsskabende figurer, ting, tegn, mønstre, der disciplineret søger efter deres plads i den visuelle dialog.
I både tone og udtryk kan billeder være komplekse. Billederne har intet indbyrdes forhold, og kun den menneskelige skikkelse er som oftest til stede. Denne indtager hverken en heroisk eller målrettet stilling men en koncentreret plads i hverdagens dramatik. Jeg prøver at udviske grænsen mellem det figurative og det abstrakte, at løsrive mig fra de regelrette strukturer og lade den sanselige glæde ved en linje, en driftig farve eller et alsidigt billedunivers styre skabelsesprocessen.
25.,26. marts og 1., 2. april
Wilja Bech – maler og fotokunstner
Annette Ravn – bronze - stentøj

Wilja Bech er professionel billedkunstner med eget værksted siden 1991. Uddannet på Dansk Designskole i København.
Wilja har haft et utal af udstillinger med salg til private og offentlige institutioner, samt udsmykningsopgaver. Har arbejdet mange år i olie med meget poetiske /abstrakte motiver – Wilja udstillede malerier i Albertslund Kunstforening med meget stor succes i 1997, men er nu gået mere over til Unika PhotoArt... Fotos printet med den nyeste teknik overført til aluplade med højglans finish, fantastisk teknik. ”Jeg arbejder kun med mine egne fotos, og kun min fantasi sætter grænser for, hvad jeg finder på at gøre med dem. ’Unika’ betyder, at jeg kun laver et print af hver.”
 
Annette Ravn ”Jeg er fascineret af arbejdet med ler og fremstiller både skulpturer og krukker. Inspirationen til mine arbejder, kommer fra alle de indtryk jeg møder på min vej. Mine skulpturer er abstrakte og finurlige fantasier, som strækker sig fra høje slanke kvindeskikkelser i mønstrede gevandter, mænd med flagrende frisurer, over ’læseheste’ til små tætte ’eskimoer’. Mine skåle og krukker formes ved pladeteknik med et tvist af fantasi og mønstre af mange forskellige karakterer. Jeg brænder mit stentøj konventionelt men helst vil jeg brænde raku, da udtrykket her er ganske uforudsigeligt, og det er lige netop det, der gør det spændende og interessant. Siden 2008 har jeg også arbejdet i voks til bronzeskulpturer. Jeg har udstillet i mange kunstforeninger, kulturhuse og gallerier.”
7. til 28. august på Albertslund Rådhus
Lotte Horne - maler
Finn Storgaard – skulptør- multikunstner
Fernisering 7. august kl. 15.00

Lotte Horne - uddannet på Det Kongelige Teaters Elevskole fra 1963 til 1966.
Engageret ved Det Kongelige Teater, fra 1966 til 1981. Derefter free lance på de fleste teatre i Danmark plus Film, Radio, TV.
Undervisning. Videreuddannelse i New York, København og London. Seks teaterinstruktioner er det indtil videre blevet til. Siden år 2000 har jeg taget maleriet op igen,og blev i løbet af kort tid fast på mange gallerier med gruppe og soloudstillinger.
Som skuespiller er man historiefortæller. Det samme opstår når jeg maler. Jeg maler ofte surreelle malerier præget af visuelle overraskelser - og med et fabulerende, drømmende indhold - i et fortryllet univers. Kunstanmelder Tom Jørgensen udtaler bl.a. i ”101 kunstnere 2013: ”Lotte Hornes billeder er gennemsyret af poesi. Af en visuel poesi, der jo mere man betragter den sætter sig, først på nethinden, siden i erindringen. Det er billeder, man ikke sådan bliver færdig med lige med det samme, men kan vende tilbage til igen og igen for at opdage nye detaljer og nye historier. - Og det er vel en meget god opskrift på god kunst”.

Finn Storgaard - Det Kongelige Teaters elevskole fra 1965 til 1968. Ansat ved Det Kgl. Teater fra 1968 til 1981, derefter free lance.TV, Film, Radioteater Undervisning, Oplæsning på Danmarks Radio. (Serier: Huset på Christianshavn – Matador – og Strisser på Samsø ect.)
Det begyndte med at min bedste halvdel Lotte Horne havde købt nogle skiferplader, og en dukke til senere brug. – Disse materialer lå i lang tid, indtil jeg en dag for nogle år siden begyndte at arbejde med dem, og finde ting, forme ting der kunne bruges til at fortælle en historie. Sådan opstod mine vægskulpturer. Den måde at fortælle historier på fascinerer mig, røre ved myterne og fordybe mig på samme måde som når jeg står på en scene. Jeg har været med på udstilling sammen med Lotte Horne i Galleri Brænderigården i Horsens, Køge Galleriet, Galleri Bastillen og Galleri Claus C i København, Galleri Emmaus i Ringsted, Galleri Gal i Frederiksværk, Galleria Krabbe
Spanien.Thorshavn Færøerne etcetc
7., 8. og 14., 15. oktober
Søren Schaarup – granitskulpturer
Dorte Bundesen – mixed media
 
Søren Schaarup
Dagligt lagres megabytes af flygtige visuelle og taktile sanseindtryk i min hjernes harddisk. Et morænelandskabs kurver, en bagskærms runding, et stykke barks
tekstur, en hoftes vrid, et nedløbsrørs bøjning, en kops hule volumen, et kindbens markering, en melons spændstighed. Alt sanses og registreres som myriader af
formfiler. En fantastisk software, ubevidst lagret i mapper, der under arbejdet åbnes helt autonomt og fungerer som den basale leverandør af elementer til mit skulpturelle
sprogs syntaks. Min transformering af disse konkret sansede former og strukturer til nye tredimensionelle volumener er kernen og drivkraften i mit skulpturelle udtryk. Et udtryk, hvor jeg til stadighed udfordres af muligheden for at undersøge formernes dynamik og hvor selve processen med at skabe en skulptur bliver en slags materialiseret meditation.
Jeg er optaget af at undersøge, hvorledes naturgivne konkave og konvekse volumener kan sammensættes og manipuleres til stedse nye organisk inspirerede, men dog abstrakte volumener, der i granitten fastlåses i en skulpturel evighedstilstand - suverænt bestemt af mig.
En indfaldsvinkel er f.eks. klassisk croquistegning, hvor studiet af menneskekroppen giver mig mulighed for senere at bruge kroppens volumener i fragmentarisk form – parteret ud af deres oprindelige sammenhæng for at blive organiseret i en helt ny. Centralt for mit skulpturelle udtryk er kampen for at forene de modsat rettede kræfter og kontraster som udgør grundsubstansen i mine værker. Først og fremmest kontrasten mellem de organisk inspirerede bløde former og de formelementer, der
indikerer et menneskeligt indgreb i naturgivne volumener.

Dorte Bundesen
Mixed media kan være billeder med tusch på rispapir, tolags billeder med foto og tuschtegning på folie som overlag, eller tegning, akryl mm. på lærred. Jeg laver også projektioner, figurer som silhuetter i foamboard, tang, shellak .... kort sagt, jeg arbejder i mange materialer for at få det udtryk frem, som jeg synes er vigtigt for at fortælle
den historie, jeg gerne vil have min beskuer til at se.
13.,14. og 20., 21. januar 2018
Erik Lindberg – maleren af verden
Jørn Hansen - billedhugger, træ – glas

Erik Lindberg fra Middelfart er detaljernes mester. Hans billeder er detaljerede og fantasifulde, og man kan gå på jagt efter detaljerne. Nogle opdages med det samme, andre kræver tid. “I mit atelier leger jeg med mange lag: Det ubevidste, drømme, seksualitet, fortidens historier og fremtidens billeder. Ideen med mine motiver, er at gøre os til bedre mennesker, og lære, eller forsøge at turde være det menneske, man godt ved man er, men ikke tør tage ansvaret for at være”, siger kunstneren selv.

Jørn Hansen
Jørn Hansen udtaler ”træ er det oftest benyttede materiale, men også glas, drivtømmer og rustent metal er elementer der benyttes. Det er i kombinationer af disse materialer, at motiver, udtryksformer og de rent fysiske bearbejdninger, bliver afsøgt for nye tilgange og eksperimenter. Vinduesglas forekommer i forskellige tykkelser, som skæres, knækkes, stakkes, limes, og på forskellig vis bearbejdes, for at opnå lysvirkninger, facetter, spejlinger og mønstre. Lyset er en vigtig bestanddel i arbejdet. Hvad enten det drejer sig om lysets refleksioner og samspil med glasset, -og skulpturernes overflader, eller når det foregår på et mere symbolsk plan. Land Art er et andet hovedområde, hvor det især er den lokale natur og de naturmaterialer og
forekomster som findes der, som er udfordringen i placering, samspil og udtryk. Det gælder både herhjemme i Danmark og på opgaver i udlandet. Det handler om det organiske i tingene, deres egen indbyggede musik. Det indre liv, som findes i alt, fra stenene i vandkanten, slebne gennem årtusinder, drivtømmeret som har fået karakter af vand, sand og vejr, til det rustne og bearbejdede metal, til træets årer og naturskabte former. Den skulpturelle form og materialernes overflader, -mødet mellem det bløde og hårde og kontrasterne heri, er ligeværdige virkemidler i det æstetiske
udtryk.”
Jørn Hansen har flere smukke permanente skulpturer stående i lbertslund/Vallensbæk og måske især i Hyldespjældet i Albertslund.
cAlbertslund Kunstforening program 2016. Læs programmet her
 
21., 22. og 28.,29. januar 2017
Tine Lindvig – maler
Sia Mai – glaskunstner

Tine Lindvig
Jeg er uddannet reklametegner og multimediedesigner og arbejdede i mange år som grafisk designer og illustrator. Siden 2003 har jeg arbejdet som professionel billedkunstner, hvilket giver mig mulighed for at dyrke min tilbøjelighed for det sære, det skæve og den sorte humor.
Mit mål er fortællingen, man kan bygge videre på; der skal helst være mere end øjet ser. Jeg søger ubalancen, kontrasterne og modsætningerne, hvor selv det grumme kan bringe smilet frem. Kunst handler for mig om frihed. Friheden til at lade sig rive med og miste jordforbindelsen, men også friheden til at fortolke et kunstværk,
præcis som man vil.Samtidig er jeg kompromisløs i min tilgang til mine værker og stiller høje krav til æstetik, originalitet og teknisk kunnen. Det, håber jeg, kan ses.
Tom Jørgensen, kunstanmelder ved Politiken og redaktør af Kunstavisen m.m. skriver blandt andet: ” Hele Tine Lindvigs maleriske univers har taget springet fra den jordnære virkelighed ind i nye overraskende dimensioner. Masaierne svæver over en tilsyneladende ikke-afrikansk landevej, den sommerklædte, barfodede kvinde springer rundt i et amerikansk westernlandskab, og udspringeren står på en vippe, der befinder sig højt oppe i verdensrummet. Med andre ord: vi har forladt vores normale verden og de normale realistiske parametre til fordel for et surreelt univers, hvor alt kan ske.
Tine Lindvig lader sig imidlertid ikke nøje med dette utvetydige frihedsbudskab. Hendes malerier er også fulde af en humor og et overskud, som er meget smittende. En humor, der ofte har med talemåder at gøre. Som når i ser en afklædt kvinde i en trillebør i et ørkenlandskab! med mobilen ved øret, og vi får at vide, at billedets titel er ”Ingen dækning”. Eller når Tine Lindvig kalder maleriet med masaier for ”Noget i luften”. For det er jo det, der er. Der er noget i luften.

Tine Lindvig leger med vores talemåder og klicheer. Hun bringer nye perspektiver og overraskende sammenstillinger ind i hendes malerier, så vi umiddelbart kan genkende motiverne, men forbløffes og fornøjes over dem på samme tid. En kunstnerisk cocktail, der er svær ikke at holde af. ”De senere år har der også været bud efter Tine Lindvigs værker i udlandet. Bl.a. har hun inden for det sidste år udstillet på kuraterede udstillinger i Bologna og Venedig, ligesom hun er blevet inviteret til New York, Rotterdam og Paris.

Sia Mai har gennem årene udviklet sin egen stil i sine produkter. Det er serviceglas i enkelte former, der kan sættes sammen i forskellige variationer og glassene kan ofte stables eller sættes sammen som det passer til lejligheden. Funktion og leg er vigtige elementer i hendes formgivning. Sia arbejder med forskellige teknikker når
hun udvikler og fremstiller sine glas, og det er altid en vigtig del af hendes arbejde at hendes glas er i bedste kvalitet. I flere år har hun selv fremstillet sit glas på eget værksted, men i forbindelse med hendes deltagelse i CC+ for MoMA i 2006 valgte hun at sætte en produktion i gang i Småland. I dag fremstilles alt hendes glas i Sverige på udvalgte glasfabrikker. 
Hun er repræsenteret på Glasmuseet i Ebeltoft og som nyuddannet modtog hun Kunsthåndværkerprisens bronzemedalje for sit drikkeglas med struktur, der i dag næsten kan betegnes som hendes kendetegn.  
 
 
Til Albertslund Kunstforening